Nieuws

Nieuwe penningmeester gezocht

Publicatiedatum:
Bekeken: 239
Categorieën: Nieuws, Bestuur

Irma Hak gaat komend jaar stoppen als penningmeester. Het is een belangrijke functie voor onze club dus gaan we nu al op zoek naar een opvolger/ster. Om jullie een beeld te geven wat de functie inhoudt,  heeft zij de werkzaamheden en vereisten hieronder in beeld gebracht.

Taken en werkzaamheden penningmeester

Juridisch is de DAF Club Nederland gesplitst in een vereniging en een stichting. De penningmeester is verantwoordelijk en aanspreekpunt voor alle financiële zaken voor beide entiteiten: DAF Club Nederland én de Stichting Onderdelenvoorziening D.C.N.

De penningmeester is ook lid van het dagelijks bestuur. Hij/zij werkt nauw samen met de ledenadministratie en de commissie ICT. De penningmeester wordt gecontroleerd door de ALV (kascommissie) en de toezichthouder van de financieel-juridische commissie.

De taken omvatten:

  • opstellen van de jaarbegrotingen
  • samenstellen van de financiële jaarverslagen
  • opstellen van tussentijdse rapportages
  • beheren en bewaken van de gelden
  • voeren van de financiële administraties
  • financiële gedeelte van de ledenadministratie (prolongatie en inning van contributies)
  • in samenwerking met commissies factureren van inschrijfgelden voor activiteiten
  • verwerken en betalen van crediteuren en declaranten
  • onderhouden van contacten met verzekeraar, banken, incassobureau etc.
  • verzorgen van contractadministratie en verzekeringsportefeuille
  • een bijdrage leveren aan de optimalisatie van de automatisering

Benodigde kwaliteiten:

  • goede kennis van boekhoudsystemen, je werkt met Twinfield, WeFact en BAC-order
  • handig met Excel
  • integer en transparant
  • volgt relevante wet- en regelgeving en anticipeert op ontwikkelingen

Tijdsbesteding:

  • Uitvoerende werkzaamheden
    Circa 10 uur per week exclusief vergaderingen. De tijdsdruk is onevenredig over het jaar verdeeld (het eerste trimester is het drukst vanwege jaarwerk, ALV, contributie-inning, toestroom nieuwe leden en vele activiteiten)
  • Vergaderingen
    • bestuursvergaderingen vereniging 4 x per jaar in Geldrop
    • bestuursvergaderingen voor de stichting maximaal 4x per jaar in Geldrop
    • ALV 1 dag per jaar in het midden van het land
    • dagelijks bestuur, zo vaak als nodig (via Teams)
    • bestuursvergaderingen en ALV vinden altijd plaats in het weekend.

Overige: voor deze functie is een VOG vereist.

Heb je interesse of nog vragen? Bel of mail met Irma Hak of met de voorzitter Pascal School. Hun contactgegevens vind je op pagina 2 van de ‘Variomatic’. Als je die niet snel bij de hand hebt: op de pagina Contact hierboven (na inloggen).

Deel dit bericht via: