Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Voorschokbreker zit geen beweging meer in

Voorschokbreker zit geen beweging meer in 2 jaren 9 maanden geleden #7477

Bij mijn DAF 66 is vorige week een rammelend geluid ontstaan, het komt rechtsvoor en ik heb sterk de indruk dat het lijkt of de voorpoot los zit. Dit is echter niet zo. Sinds gisteren bemerk ik dat er geen millimeter beweging meer inzit. hij veert dus niet in en ook niet uit. Is hier sprake van een vastzittende bodemklep in de schokbreker of is er iets anders aan de hand. Visueel door de stofhoes op te lichten geeft geen noemenswaardige slijtage aan de zuigerstang voor zover zichtbaar uiteraard. Als mijn conclusie juist is heb ik de volgende vragen. Kan je zelf de schokbrekerpatronen vervangen. Heb in het werkplaatshandboek gezien dat daarvoor speciaal gereedschap nodig is oa klem om de torsiestaaf op spanning te zetten en speciale dop om de centrale opsluitmoer los te draaien. Of is het beter om dit karwei uit te besteden aan een garage. In afwachting van jullie reactie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Voorschokbreker zit geen beweging meer in 2 jaren 9 maanden geleden #7479

• G.B.M. Nienhuis
  • G.B.M. Nienhuis's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 6
goedendag, met een beetje handigheid is dit zelf te doen. ik heb dit probleem zelf meegemaakt met een daffodil 31. het bodumklepje zat vast en was ontzet,kon dit wel repareren. je kan ook een setje nieuwe schokbrekers monteren. dit losse inzetpatronen en geen geknoei met olie.
Mvg Gert
gn

Voorschokbreker zit geen beweging meer in 2 jaren 9 maanden geleden #7490

• M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 112
De bodem klep zal inderdaad vast zitten, door slijpsel van een nylon axiale ring, had ik in de USA.
Schokbreker open schroeven binnenwerk eruit, en Klepje demonteren en schoonmaken, en nieuwe schokbreker olie er in.
Wanneer er al een patroon inzit, zijn deze niet te openen, en dan moet er een nieuw patroon in. Wel aan beide kanten natuurlijk.
mstapper MSE Waalre
Tijd voor maken pagina: 0.106 seconden