Welkom, Gast

pb functie
(1 bekijken) (1) Gast
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: pb functie

pb functie 1 jaar, 11 maanden geleden #465

• Gerrit .
  • Afwezig
  • Senior Boarder
  • NULL
Is er ook een mogelijkheid om een ander lid een persoonlijk bericht te versturen?
Op sommige andere forums kun je dit namelijk en dat is soms best handig
Gerrit

Re: pb functie 1 jaar, 11 maanden geleden #532

• Gerrit .
  • Afwezig
  • Senior Boarder
  • NULL
Gerrit
Laast bewerkt: 1 jaar, 11 maanden geleden Door Gerrit ..
De volgende gebruiker(s) zei(den) Bedankt: Webmaster

Re: pb functie 1 jaar, 11 maanden geleden #534

• Webmaster
  • Afwezig
  • Administrator
Beste gerrit

Dit is uitgeschakeld voor spam via de site te voorkomen
webmaster

Re: pb functie 1 jaar, 11 maanden geleden #536

• Gerrit .
  • Afwezig
  • Senior Boarder
  • NULL
alleen leden kunnen dan toch een pb sturen dan is het toch geen risico wat betreft spam?
Gerrit

Re: pb functie 1 jaar, 8 maanden geleden #1000

• Gerrit .
  • Afwezig
  • Senior Boarder
  • NULL
Webmaster . schreef :
Beste gerrit

Dit is uitgeschakeld voor spam via de site te voorkomen

Het is toch heel simpel na te gaan als er een lid spam gaat sturen?
Dan kun je dit lid toch waarschuwen en desnoods verwijderen als lid?
Ik vind het erg jammer dat je soms niet even kunt inhaken op iest zonder daar uitgebreid voor op de site te moeten reageren
Gerrit

Re: pb functie 1 jaar, 8 maanden geleden #1009

• Webmaster
  • Afwezig
  • Administrator
Helaas kunnen wij geen gehoor geven aan uw wensen al wel bedankt voor het meedenken
Spam is maar 1 van onze bezwaren.

Groet
webmaster

Re: pb functie 1 jaar, 8 maanden geleden #1010

• Gerrit .
  • Afwezig
  • Senior Boarder
  • NULL
Webmaster . schreef :
Helaas kunnen wij geen gehoor geven aan uw wensen al wel bedankt voor het meedenken
Spam is maar 1 van onze bezwaren.

Groet

Wat zijn dan de andere bezwaren? Want in eerste instantie werd spam als probleem geenoemd, maar omdat ik dat eigenlijk heel makkelijk kan weerleggen dat de kans dat dat gebeurt zeer klein is, komen jullie nu met dat er nog meer bezwaren zijn dus ben erg benieuwd
Gerrit

Re: pb functie 1 jaar, 8 maanden geleden #1015

• Gerrit .
  • Afwezig
  • Senior Boarder
  • NULL
zijn die andere bezwaren geheim?
Gerrit

Re: pb functie 1 jaar, 8 maanden geleden #1073

• Henk Panneman
  • Afwezig
  • Administrator
Spam is inderdaad niet direct het grootste probleem met persoonlijke berichten. De belangrijkste redenen waarom we dit niet geactiveerd hebben zijn:

1. We willen voorkomen dat mensen elkaar via pb's vervelende berichten gaan sturen. In de praktijk blijkt dit helaas nogal eens voor te komen.
2. Nadeel van pb's is dat deze discussie niet openbaar zijn. Een van de doelstellingen van het forum is echter leden de mogelijkheid te geven informatie onderling te delen.
3. Spam via pb's wordt pas een probleem als kwaadwillende lieden het registratie systeem weten te omzeilen. We doen natuurlijk ons best de site zo goed mogelijk te beveiligen tegen dit soort zaken maar helemaal dicht krijg je het nooit.
Henk Panneman

Re: pb functie 1 jaar, 8 maanden geleden #1098

• Danny  
  • Afwezig
  • Senior Boarder
  • NULL
Ik heb nog niet echt mee gemaakt dat er 'misbruik' gemaakt wordt van PM functies.
En ik zit al jaren op vele fora

Spammen is al helemaal lastig, zitten op het forum tegenwoordig niet enkel DCN leden met hun pasnummer?
DAF Racing Team.nl

Re: pb functie 1 jaar, 8 maanden geleden #1103

• Gerrit .
  • Afwezig
  • Senior Boarder
  • NULL
Henk Panneman schreef :
Spam is inderdaad niet direct het grootste probleem met persoonlijke berichten. De belangrijkste redenen waarom we dit niet geactiveerd hebben zijn:

1. We willen voorkomen dat mensen elkaar via pb's vervelende berichten gaan sturen. In de praktijk blijkt dit helaas nogal eens voor te komen.
2. Nadeel van pb's is dat deze discussie niet openbaar zijn. Een van de doelstellingen van het forum is echter leden de mogelijkheid te geven informatie onderling te delen.
3. Spam via pb's wordt pas een probleem als kwaadwillende lieden het registratie systeem weten te omzeilen. We doen natuurlijk ons best de site zo goed mogelijk te beveiligen tegen dit soort zaken maar helemaal dicht krijg je het nooit.

ik zie nog steeds het probleem niet.
1 en 3 lijkt me geen probleem om dat daar eventueel gewoon een klacht over neer kan worden gelegd en dan kan het betreffende lid daar op aangesproken worden
2 zie ik ook geen probleem in omdat bepaalde informatie soms niet op internet hoeft te worden gezet. Want niet alle informatie hoeft altijd publiekelijk te zijn.
Want niet alle informatie is geschikt voor openbaar plaatsen
Gerrit

Re: pb functie 1 jaar, 8 maanden geleden #1113

• Henk Panneman
  • Afwezig
  • Administrator
Gerrit / Danny, dank voor jullie reacties. We hebben deze keus gemaakt bij het maken van de website op grond van de aangegeven argumenten. Iedereen mag hier natuurlijk zijn eigen mening over hebben, echter de keus is weloverwogen gemaakt en dit zal op korte termijn ook niet veranderen. Leden zouden bij misbruik inderdaad een klacht in kunnen dienen, betekent echter wel dat wij dan uit moeten proberen te zoeken wat er aan de hand is, wie nou precies wat fout heeft gedaan en dan actie ondernemen. Dit willen we simpelweg voorkomen. Uit mijn ervaring als beheerder / moderator op verschillende fora weet ik dat dit probleem zich wel degelijk voordoet en dat het dan bijzonder het lastig is om in te grijpen.
Henk Panneman
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.38 seconden