Henk Panneman schreef :
Spam is inderdaad niet direct het grootste probleem met persoonlijke berichten. De belangrijkste redenen waarom we dit niet geactiveerd hebben zijn:
1. We willen voorkomen dat mensen elkaar via pb's vervelende berichten gaan sturen. In de praktijk blijkt dit helaas nogal eens voor te komen.
2. Nadeel van pb's is dat deze discussie niet openbaar zijn. Een van de doelstellingen van het forum is echter leden de mogelijkheid te geven informatie onderling te delen.
3. Spam via pb's wordt pas een probleem als kwaadwillende lieden het registratie systeem weten te omzeilen. We doen natuurlijk ons best de site zo goed mogelijk te beveiligen tegen dit soort zaken maar helemaal dicht krijg je het nooit.
ik zie nog steeds het probleem niet.
1 en 3 lijkt me geen probleem om dat daar eventueel gewoon een klacht over neer kan worden gelegd en dan kan het betreffende lid daar op aangesproken worden
2 zie ik ook geen probleem in omdat bepaalde informatie soms niet op internet hoeft te worden gezet. Want niet alle informatie hoeft altijd publiekelijk te zijn.
Want niet alle informatie is geschikt voor openbaar plaatsen